2012-01-25 ? 22:17:45

Sjukt glad tjej!- Lovisa

Bilden som jag deltog med i tävlingen
Att utvecklas kan vara sjukt tufft, att orka tänka positivt och kämpa hela vägen. Jag minns vilken jäkla pest det var då jag precis hade börjat träna, tankarna gick i det det negativa banorna i stil med " inte en gång till, jag pallar inte, jag lägger mig ner och dör-mycket bekvämare" Men jag fortsatte plåga mig och till sist kom jag över spärren då man förstår att nu, orkar jag mer!
Bilden här ovanför är tagen i April 2011, det var ett riktigt skitpass då dagsformen var kass och trots försök efter försök så satt inte lyfttekniken. Min tränare föreslog att jag skulle byta övning och köra marklyft-något som inte är min starka gren. Det mesta jag lyft där var 85kg. Efter lite tvekan så körde vi på och jag kände mig stark, det resulterade i att jag att jag toppade mitt rekord och lyfte 95kg. Känslan av att vända något dåligt till något väldigt bra stärker en verkligen!
Tyvärr så råkade jag ut för en ganska allvarlig knäskada senare den månaden som hade en lång läktid, något som i sig var en tuff resa. Under tiden fokuserade jag på annan träning än just tyngdlyftning. Jag skickade in denna historia till en tävling där man skulle berätta om ett träningsminne, det är nästan så att jag inte vågar tro det själv men jag kammade hem vinsten- en träningsresa till portugal! Blev så himla glad då jag blev uppringd av friskispressen :D
Resan går av stapeln i höst så tillsvidare ska jag ta upp tyndlyftningen igen, med läkta knän.
So here we go!


Kommentarer
Charlotte Nordin

Men braaaa Lovisa! Vad roligt att du vann. Suverän bild! :-)

2012-01-26 @ 21:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!