2012-01-09 ? 19:26:40

Sista lovdagen och om att orka fortsätta kämpa - Lovisa

Tiden går ibland tyvärr alldeles för fort, men när jag tittar tillbaka på lovet som gått så har jag hunnit med hyffsat mycket, känns bra att ha fotograferat massor! Men framför allt- att passa på att stanna upp.

En blåsig promenad med hunden på julaftonsmorgon, kallt trots + grader.
Amanda och Wilson
Trött...
Fina Kusin!
Många sena kvällar med te och skratt. Towe och trött hund...
Det har blivit en hel del löpning och annan träning! Blir en helt annan kvalite på sådant då man är utvilad, bara att passa på. (bild google)
Långtur på längskidor, härligt kallföre och som småningom klart månljus.
Vackert kvällsljus
Sista lovdagen, sparktur med dragsugen hund, mulet väder och mys inomhus.
Pannkakor med limesås och hallon till middag, it ain't so bad!




Summan av kardemumman, lovet har varit riktigt bra! Imorgon börjar allvaret igen-skola och 4-5 tränings dagar/vecka. När jag ser tillbaka på hur höst terminen var så kan erkänna att jag gruvar mig, jag har på känn att vårterminen kommer att bli tuff (tur att man har en bra klass!). Det finns en hel del saker man kan göra för orka fortsätta och för att göra sin fullproppade vardag snäppet enklare, min favorit-att planera sin tid. Det må vara en klysha men det funkar faktiskt.
Jag minns den tiden då jag trodde att min vardag var stressfri och chill, jag planerade i princip inget. Träningskläderna blev packade 10min innan bussen gick och plugget blev uppskjutet tills dagen innan provet. Ibland fungerade det, och ibland inte vilket till slut ledde till en enorm stress. Till slut kom den dag då jag insåg att jag var tvungen att förändra något, jag insåg att jag var tvungen att skapa tid för allt som skulle hinnas med. Att planera sin tid ger skapar en helt annan standard, ger dig mer tid och en ett helt annat lugn. Värt? absolut!
Topp två på min lista för att orka är att uppskatta alla små (ibland random) saker som har en tendens att hända omkring en, små saker som kan ge ens dag en extra piff.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!