2012-04-28 ? 18:17:20

Jonglering! - Rebecca

Jag har antagit en utmaning.
Jag var hos min vän Marcus igår. Vi spelade in en hyfsat nyskriven låt, jag slog honom i Geni (eller inte... Det blev faktiskt oavgjort!), vi såg lite på Let's Dance och hade bara allmänt trevligt!
En gång i en paus mellan alla inspelningsmoment så tog han upp tre stycken jongleringsbollar, och trixade lite med dem - eller ja, jonglerade alltså. Jag har alltid tyckt att det är skitballt att kunna jonglera, men jag har ungefär lika mycket bollkoll som en pinne, så jag har aldrig försökt mig på detta. Detta faktum avskräckte dock inte Marcus, och innan jag visste ordet av blev jag undervisad i hur man jonglerar. Efter många bollar som oplanerat träffat allt i dess väg (bland annat hyllor, sängar, väggar, lampor, bord, Marcus dator och Marcus själv) så fick jag mersmak på detta. Idag tog jag därför en liten tripp till stan, införskaffade mig ett par jongleringsbollar och satte igång att hårdträna.
Än så länge går det inte så bra, jag får upp alla tre bollar i luften (och fångar alla tre igen - ibland), men jag kommer inte längre än ett "set" så att säga. Men skam den som ger sig!
(fortsättning föjer...)
...
...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!