2012-03-12 ? 18:45:12

Sportlovsvecka - Rebecca

Jag och min familj har som jag tidigare nämnt spenderat lovet tillsammans med en annan familj i en fjällort som kallas Borgafjäll. En väldigt, väldigt liten ort. Typ ett Ica, en slalombacke och inget mer, men trevligt var det ändå!
Vi hyrde en stuga någon kilometer ifrån backen, och att kliva in i den var som att transporteras tillbaka till 70-talet! Det var grön-brunrandiga väggar, möbler i samma stuk och ett gult kylskåp. Den enögda ugglan som hängde på väggen var nog inte bara jag som tyckte var lite läskig, men den hade nog sin charm också. Stugan räckte gott och väl till oss, jag kan nog till och med påstå att den var rätt charmig hela den. Tyvärr tog jag inga bilder på den, ångar det nu lite i efterhand.
Vi åkte i alla fall massor av slalom på dagarna (jag åkte självklart snowboard), och på kvällarna åt vi god mat och spelade sällskapsspel och annat roligt. Fördelen med att ha en tjock-teve som bara har ettan, tvåan och fyran är att man får mycket mer tid med varandra. Fast, helt teknologifria var vi nog inte. Förutom att vi såg halv åtta hos mig och sveriges mästerkock hade vi en ipad med oss som barnen roade sig med. Till och med jag fick peta lite på den (garageband är ett fantastiskt påfund!)
Jag passade på att fota lite fjäll när vi åkte i backen, eftersom att det var så otroligt fin utsikt. Det var dock rätt kallt om fingrarna, vilket gjorde att jag tog upp kameran snabbt som ögat, avfyrade en salva bilder och hoppades på det bästa. Några fina bilder blev det ändå, trots att jag inte kollade igenom inställningar eller något sådant.
Mamma var en mycket flitigare fotograf än jag och fotade mig när jag åkte i backen. Jag vågade inte riktigt fota mitt i backen med min systemkamera, men mammas telefonkamera dög fint!
Sammanfattningen av denna vecka med ett ord är; awesome! Besöker gärna Borgafjäll igen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!