2012-01-15 ? 12:20:51

Mat - Rebecca

Jag har snart haft min systemkamera i ett år, och under den tiden har jag insett något.
Matbilder är extremt svårt att fotografera! Jag har funderat på varför det kan vara så, och kommit fram till några hyfsat rimliga orsaker.

Mat är något man stöter på varje dag - det gör det rätt ointressant och vanligt.
Det är svårt att göra något speciellt med det - man har ju redan sett nästan allt (Varför? Se förra påståendet)
Det är ofta mycket bruna färger - åtminstone på själva huvudrätten.
Tallrikar är inte så intressanta - Vitt. Kanske lite mönster på. Men tallrikar generellt sett är inte så ovanligt.
Den äts oftast upp innan man ens kommit på tanken att fotografera det - Det händer mig i alla fall, haha.
Ja... Men, jag har ett litet uppdrag för mig själv, att helt enkelt bli bättre på att fotografera mat! Inte bara ovanliga saker, utan vardagsmat som man kanske "piffat" lite extra. För enda sättet att bli bättre är med övning!
Sushi som vi åt i fredags
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!